Velkommen til Sædalshallen!
For å trygge hverdagen for alle brukerne av hallen i forbindelse med koronapandemien, ber vi dere om å lese igjennom følgende retningslinjer som gjelder for bruk av hallen. Retningslinjene gjelder for Sædalen IL og besøkende lag. Sædalen IL er vertskap og ansvarlig.
Bruk NHF sine lister:
Det forutsettes at samtlige involverte forholder seg til Helsedirektoratet https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/smittevern-for-idrett-covid-19 og Folkehelseinstituttet sine retningslinjer, samt Bergen kommune sine særregler https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus både i forhold til trening og arrangement.
Merk: For treningskamper gjelder samme regler som for trening, det vil si ingen utover spillere/trenere i hallen.
De forskjellige idrettene må forholde seg til Norges Idrettsforbund og særforbundets koronavettregler. Enhver beslutning av strengere art, tatt av anleggseier eller sentrale/lokale helsemyndigheter overprøver retningslinjene gitt av NIF.
GENERELLE SMITTEVERNSRÅD:
- Om du er syk – hold deg hjemme – alltid
- God hånd- og hostehygiene skal praktiseres på trening og kamp – alltid
- Hold avstand og unngå nærkontakt utenfor trening og kamp – alltid
GENERELLE REGLER FOR HALLEN:
- Sædalshallen er stengt inntil videre, både på ukedager og i helger. Lag, dommere og publikum slippes inn av hallvert.
- Bygget må tømmes for spillere og publikum mellom kamper pga max 50 på arrangement.
- Kun spillere, trenere/lagleder og dommere som er registret i TA slippes inn, alle som har spillere under 11 år må fylle ut spillerlister og sende til [email protected] før kampdagen. Lister kan finnes på følgende link: https://www.handball.no/regioner/region-vest/nyheter/2020/09/spillerliste-for-spillere-under-11–ar/
- Publikum skal registrere seg i Sædalen ILs smittevern-app ved ankomst til Sædalshallen.
- Toaletter holdes åpent, men begrens bruken og vær nøye med å vaske hendene.
- Unntak fra 1-meters regelen gjelder kun for lag under oppvarming og på banen. Regelen opprettholdes før og etter kamp samt på innbytterbenken og på tribunen.
- Kiosk holdes stengt inntil videre.
- Alle er forpliktet til å ivareta smittevern og hygienetiltak.
FOR SPILLERER OG LAGLEDERE/TRENERE:
- Første del av oppvarming må planlegges utendørs og lagene slippes inn samlet med trener/lagleder ved hovedinngang oppe når hall er ledig.
- Bag og utstyr tas med inn i hallen og siste del av oppvarming kan foregå i hall.
- Husk medbrakt hånddesinfeksjonsmiddel. Vask/desinfiser hendene ved ankomst samt før og etter kamp.
- Garderobene holdes stengt. Utøverne anmodes om å komme ferdig påkledd til kamp.
- Vi ber om at utøverne har fylt opp vannflaskene sine før de kommer til Sædalshallen
- Når kamp er ferdig, samles lagene og bruker utgang bak sekretariat og går ut hoveddør nede. Eventuelt klister MÅ fjernes med klisterfjerner i hall før de vasker hender på toalett i aulaen.
FOR PUBLIKUM:
- Publikum slippes inn av vakt ved hoveddør oppe så snart arrangør er klar.
- Vi tillater max 10 publikum per lag på tribunen. Vi har oppmerkede plasser på tribunen og alle må sitte på hver sitt merke, 1-metersregelen SKAL overholdes.
- Alle MÅ registrere seg på Sædalen ILs smittevern-app.
- Inngangsbillett (kr 50) kan kun kjøpes via Vipps til Sædalen IL nummer #127616 og ikke med kontanter.
- Alle må vaske/desinfisere hender når de går inn i bygget.
- Alle må forlate tribunen, gå ned trapp i aulaen og benytte hoveddør nede så snart kamp er slutt.
Registrering til kamp og trening: Alle som ikke føres i spillelister skal registrere seg i Sædalen ILs smittevern-app ved ankomst til Sædalshallen:
