C19 – Sædalshallen

Velkommen til Sædalshallen!

For å trygge hverdagen for alle brukerne av hallen i forbindelse med koronapandemien, ber vi dere om å lese igjennom følgende retningslinjer som gjelder for bruk av hallen. Retningslinjene gjelder for Sædalen IL og besøkende lag. Sædalen IL er vertskap og ansvarlig.

Bruk NHF sine lister: 

Det forutsettes at samtlige involverte forholder seg til Helsedirektoratet https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/smittevern-for-idrett-covid-19 og Folkehelseinstituttet sine retningslinjer, samt Bergen kommune sine særregler https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus både i forhold til trening og arrangement.

Merk: For treningskamper gjelder samme regler som for trening, det vil si ingen utover spillere/trenere i hallen.

De forskjellige idrettene må forholde seg til Norges Idrettsforbund og særforbundets koronavettregler. Enhver beslutning av strengere art, tatt av anleggseier eller sentrale/lokale helsemyndigheter overprøver retningslinjene gitt av NIF.

GENERELLE SMITTEVERNSRÅD:

  1. Om du er syk – hold deg hjemme – alltid
  2. God hånd- og hostehygiene skal praktiseres på trening og kamp – alltid
  3. Hold avstand og unngå nærkontakt utenfor trening og kamp – alltid

GENERELLE REGLER FOR HALLEN:

  • Publikum skal registrere seg i Sædalen ILs smittevern-app ved ankomst til Sædalshallen.
  • Toaletter holdes åpent, men begrens bruken og vær nøye med å vaske hendene.
  • Unntak fra 1-meters regelen gjelder kun for lag under oppvarming og på banen. Regelen opprettholdes før og etter kamp samt på innbytterbenken og på tribunen.
  • Kiosk holdes stengt inntil videre.
  • Alle er forpliktet til å ivareta smittevern og hygienetiltak.

FOR SPILLERER OG LAGLEDERE/TRENERE:

  • Første del av oppvarming må planlegges utendørs og lagene slippes inn samlet med trener/lagleder ved hovedinngang oppe når hall er ledig.
  • Bag og utstyr tas med inn i hallen og siste del av oppvarming kan foregå i hall.
  • Husk medbrakt hånddesinfeksjonsmiddel. Vask/desinfiser hendene ved ankomst samt før og etter kamp.
  • Garderobene holdes stengt. Utøverne anmodes om å komme ferdig påkledd til kamp.
  • Vi ber om at utøverne har fylt opp vannflaskene sine før de kommer til Sædalshallen
  • Når kamp er ferdig, samles lagene og bruker utgang bak sekretariat og går ut hoveddør nede. Eventuelt klister MÅ fjernes med klisterfjerner i hall før de vasker hender på toalett i aulaen.

FOR PUBLIKUM:

  • Publikum slippes inn av vakt ved hoveddør oppe så snart arrangør er klar.
  • Alle MÅ registrere seg på Sædalen ILs smittevern-app.
  • Inngangsbillett (kr 50) kan kun kjøpes via Vipps til Sædalen IL nummer #127616 og ikke med kontanter.
  • Alle må vaske/desinfisere hender når de går inn i bygget.
  • Alle må forlate tribunen, gå ned trapp i aulaen og benytte hoveddør nede så snart kamp er slutt.

Registrering til kamp og trening: Alle som ikke føres i spillelister skal registrere seg i Sædalen ILs smittevern-app ved ankomst til Sædalshallen: